Enter your email Address

Digital Performance webzine di Anna Monteverdi
Digital Performance webzine di Anna Monteverdi
  • Info cookies
  • BIO AMM

Digital Performance webzine di Anna Monteverdi

:: digital performance & interactive arts

Digital Performance webzine di Anna Monteverdi
  • LIBRI
    • SCENOGRAFE-
    • Memoria, maschera e macchina nel teatro di Robert Lepage
  • DIGITAL PERFORMANCE
  • VIDEOMAPPING
  • MONTEVERDIPEDIA
    • Big Art Group
    • Digital Performance, Interactive Performance
    • Digital Arts
    • Giacomo Verde
    • Gordon Craig
    • IAM EU Project
    • Jeton Neziraj
    • Kosovo
    • Living Theatre
    • Marcel-Lì Antunez Roca
    • Masbedo
    • Michele Sambin / Tam TeatroMusica
    • Robert Lepage
    • Studio Azzurro
    • Videomapping & Light Arts
    • William Kentridge
  • Leggere uno spettacolo multimediale.

QUANTA: il nuovo spettacolo del geniale regista multimediale Łukasz Twarkowski al Festival Theatre World di Brno
1776

Łukasz Twarkowski, Poland’s hottest theatre-maker, presents Quanta, the first part of his trilogy about science. Against the backdrop of two world wars, he shows how quantum physics revolutionized our perception of reality. Twarkowski focuses on the human stories of scientists like Schrödinger, Heisenberg, Einstein, and Bohr, connecting their conflicts to our contemporary search for truth.

Questa foto come quella della copertina è di D. Matvejev

Quanta takes the audience back to 1938, to a remote hotel in the Swiss Alps. Among the guests is Werner Heisenberg, discoverer of the uncertainty principle. Space and time begin to distort, as memories and biographies intertwine. The world seems to lose its framework, and the audience is drawn into a mosaic of interconnected stories and events.

“When we examine the quantum discoveries, we find an entirely new universe opening to us, one mostly based on probability. Such notions as the uncertainty principle and superposition may most probably grasp the complexity of our lives more accurately, at the same time liberating us from the Newtonian conviction that we will be able to control reality through calculations,” says Twarkowski about his source of inspiration.

Twarkowski’s visual and narrative talent is further amplified by collaborations with set designer Fabien Leden, costume designer Svenja Gassen, choreographer Paweł Sakowicz, composer Lubomir Grzelak, and video artist Jakub Lech. The result is a spectacular and immersive theatrical experience where the boundaries between reality and imagination blur. Prepare for an intriguing journey through science, philosophy, and the human drive for understanding where nothing is as it seems.

*The term “quantum” (pl. quanta) means the smallest possible, further indivisible amount: it denotes the very foundations of all material existence. The human life consists of quanta of events; they create meaning only when in a sequence — only within the framework of time and space can we understand our lives as comprehensive stories. But what happens when even the most fundamental quantities cease to play by the rules as we’re used to?

Národní divadlo Brno

20. 5. / 7.00 p.m. / 190 min, with intermission Janáček Theatre

Festival Theater World Brno 2025
16/05/2025 annamaria monteverdi

Post navigation

Oracle di Łukasz Twarkowski debutta ad agosto alla Triennale della Ruhr → ← Futur4-di Helgard Haug / Daniel Wetzel-. Il nuovo spettacolo dei Rimini Protokoll

Related Posts

Intervista all’artista digitale SVCCY: dalla Vaporwave alla scena crypto, tra arte e teatro.

Svccy, è un digital artist italiano. Ha iniziato la sua formazione artistica nel 2016, specializzandosi nella collage art digitale per poi avventurarsi nel campo della grafica 3D. La sua arte […]

Oracle di Łukasz Twarkowski debutta ad agosto alla Triennale della Ruhr

Un’esplorazione teatrale e multimediale di Alan Turing, dell’intelligenza artificiale e dell’anima oscura della tecnologia. Alan Turing decifrò il codice Enigma, accorciò la Seconda Guerra Mondiale e fu un pioniere della […]

Scenografe in VR! Il nuovo progetto di AMM e Kamilia Kard per la Fondazione CHANGES-PNRR

Con KAMILIA KARD abbiamo dato il nostro contributo al progetto CHANGES finanziato dal PNRR, creando 5 ambienti virtuali per le donne scenografe. Il progetto nasce dal mio volume SCENOGRAFE per […]

SOLD OUT AL CINEMA ARSENALE DI PISA PER L’ANTEPRIMA DEL FILM “GIACOMO VERDE NON ESISTE” DI GIOELE GALLO

All’interno del Festival della ROBOTICA a PISA, appuntamento annuale di rilevanza nazionale, è stato programmato il film-documentario GIACOMO VERDE NON ESISTE (2025) del giovane regista pisano GIOELE GALLO. Sarà proiettato […]

Recent Posts

Addio a Hans Echnaton Schano, poeta attore e membro del Living theatre dal 1966. Un ricordo del Living Theatre scritto da lui per me

Addio a Hans Echnaton Schano, poeta attore e membro del Living theatre dal 1966. Un ricordo del Living Theatre scritto da lui per me

Ci sono giorni in cui Facebook ti sbatte in faccia la realtà: scopri che un amico che non senti da qualche tempo, non c’è più. Che grande dolore Hans, che […]

More Info
Intervista all’artista digitale SVCCY: dalla Vaporwave alla scena crypto, tra arte e teatro.

Intervista all’artista digitale SVCCY: dalla Vaporwave alla scena crypto, tra arte e teatro.

Svccy, è un digital artist italiano. Ha iniziato la sua formazione artistica nel 2016, specializzandosi nella collage art digitale per poi avventurarsi nel campo della grafica 3D. La sua arte [...]

More Info
Audiovisual Disruption, Post-Digital Aesthetics in Contemporary Audiovisual Arts. Il nuovo libro di Pedro Ferreira

Audiovisual Disruption, Post-Digital Aesthetics in Contemporary Audiovisual Arts. Il nuovo libro di Pedro Ferreira

Post-digital art suggests a form of embodiment of digital technologies that unfolds in physical space through hands-on material approaches, and even the repurposing of older analogue media. Pedro [...]

More Info
Tactical Publishing. Using Senses, Software, and Archives in the Twenty-First Century. Il nuovo libro di Alessandro Ludovico per MIT Press

Tactical Publishing. Using Senses, Software, and Archives in the Twenty-First Century. Il nuovo libro di Alessandro Ludovico per MIT Press

How to level up to the next transformative phase of publishing—with a critical methodology that transcends the dichotomy of paper and digital media production. Publishing is experiencing one of [...]

More Info
Powered by WordPress | theme SG Window